misalan imtihan dengan hari bangkit dan balasan

|

1-walau kita tahu tarikh imtihan dah dekat tapi masih buat relaks...begitulah tahu kiamat dah dekat , kata nabi s.a.w tempohnya antara jari telunjuk dengan jari hantu je tapi kita abaikan.

2-dah tahu nak berjaya tak boleh main-main kena muroja'ah betul-betul...samalah dah tahu nak masuk syurga kena buat amal banyak-banyak tapi pergi buat maksiat jugak, malas-malas nak buat amal soleh.

3-pensyarah dah pesan nak lulus madah aku kena buat gitu-gini tapi tak endah...macam jugak Allah kata nak syurga kena islam dan ikhlas tapi tak ikut jugak.

4-nak jawab periksa kena ada isi kalau takda nak jawab apa...nak berat amalan soleh kena lah buat amal soleh.

5-nak mendapat pertolongan orang buatlah apa yang orang tu nak...nak dapat syafaat nabi ikutlah syariat nabi.

macam-macam lagi lah kalau nak tulis...

0 ulasan:

Catat Komen

 

©2009 .::ilahi anta maqsudi::. | Template Blue by TNB